- Тема:Тәмәке
һәм һаулыҡ.
-
Уйын:
«Брейн-ринг»
-
Маҡсат:Кеше
организымына тәмәкенең кире йоғонто
яһауын күрһәтеү.
-
Уҡыусыларҙың
хәтерен нығытыу, фекерләү ҡеүәһен, аң
кимәлен
- үҫтереү.
-
Класта
ойоҡанлылыҡ, берҙәмлек туплау.
-
Дәрес формаһы:
уйын.
Дәрес барышы -
I
Ойоштороу өлөшө.
-
Сәләмләү.
Психологик тренинг.
-
Уҡыусылар
ҡулдарҙы ҡулға тотоноп, бер-беребеҙгә
йылмаябыҙ, миңә ҡарап йылмаябыҙ.
-
II.Ял
минуты.(Иғтибарға)
-
1.Бөгөн, нисәнсе
көн, нисәнсе ай нисәнсе йыл?
-
2.Беҙҙең класта
нисә гөл?
-
3.Гимназия нисәнсе
йылда барлыҡҡа килгән? (1993 йылда)
-
4. Дүшәмбе көнө
3-сө дәрес нисәлә башлана?(10.50)
- 5. Информатика
кабинетында нисә компьютер? (10)
-
6. Гимназияға
ингән ерҙәге яҙыу нисә һүҙҙән тора? (5
һүҙҙән)
-
7. Ашханала ниндәй
һүҙҙәр яҙылған?
-
III.
Уҡыусылар менән эш
-
Уҡыусылар ике
төркөмгә бүленә, һәр уҡыусыға 1-ҙән 2-гә
тиклем карточкалар бирелә.
-
Бөгөн беҙ һеҙҙең
менән, Брен-ринг уйынын уйнайбыҙ, ул
Нимә? Ҡайҙа?,
- IV.
Төп өлөш.
-
Шиғыр. (уҡыусы
ятлай).
-
Сәскә
кеүек матур сағын,тәмәке
ниңә тағын?
-
Иң
беренсе дошманыбыҙ-әл көһөлдөр,
-
Ул
яуыздан тыйылмаһаҡ, хәл
мөшкөлдөр.
-
Үҙ-
үҙеңдә һәм халҡыңда үсең булһа,
-
Шуны
эс тә әҙәм көлдөр, эште бөлдөр.
Унан
ҡала дошманыбыҙ-тәмәкелер, -
Тәмәкәнең
касафаты әшәкелер:
-
Дуҫтарының
ғүмеренән өлөшләтә
Зәҡәт алыу-ул
мәлғүндең ғәҙәтелер. -
Ике
яҡта-ике дошман, уртала-беҙ.
- Алмаш-тилмәш
гел шуларға уҡталабыҙ
Ул икәүҙең
иблислеген ҡасан аңлап,
Ҡот осорлоҡ
әшәкелектән ҡотолабыҙ!
- Ике
команданан жюри ҡуйыла.
-
Беренсе эш.
Команда исем , девиз уйлай. (3)минут ваҡыт
бирелә.
-
Мин һеҙгә һорауҙар
бирәм, ә һҙҙең капитан дөрөҫ яуапты
карточка менән күтәрә.
Кем дөрөҫ яуап бирә, шул командаға
йондоҙ бирелә.
-
Күберәк йондоҙ
йыйған команда еңеүсе була. Дөрөҫ яуапты
карточка менән күрһәткәс, яуабын
ҡысҡырып әйтеп ҡуябыҙ.
- Һорауҙар
-
Ҡасан, кем һәм
ҡайҙан беренсе тапҡыр Европаға тәмәкене
алып килә?
- 1 XVIб.Испандар
Америкаға
-
2 .XVII
б. Ҡытайҙар
-
3. XVIIIб
Англичандар Индиянан.
-
2. Рәсәйҙә
тәмәкене ҡайһы батша дәүерендә беренсе
тапҡыр ҡуллана башлайҙар?
-
1. Иван Грозный
-
2. Екатерина II
-
3 ПетрI
-
3.ҡайһы батша
тәмәке тартыуҙы тыя?
-
1. Алексей
Михайлович
-
2. Петр I
-
3. Екатерина II
-
4.Кешенең
һаулығына зыян килтермәүсе тәмәке
бармы?
-
1. Фильтерлы
тәмәке
-
2. Тәмәкенең
составында никотин һәм
смолаһы әҙ
булған тәмәке.
-
3.юҡ
-
5 Пассив тәмәке
тартыусыларға
кемдәр инә?
-
1.Тәмәке
тартыусыларҙың
эргәһендә
ултырыусылар
-
2.Компания өсөн
тартыусылар
-
3.Тәмәкенең
төтөнөн
эскә алмаусылар.
-
6. Тәмәке
йөрәктең
эшләүенә
нисек йоғонто
яһай?
-
1.Йөрәктең
эшләүен яйлата
-
2.Йөрәкте
шәп эшләтә.
-
3. Йөрәккә
йоғонтоһо
юҡ.
-
7.Ниндәй
ауырыу тәмәке
тартыу менән
бәйле?
-
1.аллергия
-
2. үпкә
рагы
-
3.гастрит
-
8.Тәмәке
ташлауҙа стаж
йоғонто яһаймы?
-
1. Стаждың
йоғонтоһо
юҡ
-
2. Оҙағыраҡ
тартҡан һайын
ташлауы ҡыйын
- 3. Оҙағыраҡ
тартҡан һайын
ташлауы еңел
-
9.Тәмәкенең
тыуған яғы?
-
1.Көньяҡ
Африка
-
2. Көньяҡ
Америка
-
3. Көньяҡ
полюс
-
10. 1942 йылда
Колумб Куба ярҙарына
туҡталғанда,
бындағы халыҡ
ниндәй үлән
тартып йөрөгәнен
күрә?
-
1. сигаро
-
2. папирус
-
3.самокрут
-
11. Тәмәкелә
никотик барлығын
кем асыҡлай?
-
1. Жан Жак Руссо
- 2. Жан Поль
Бельмандо
-
3. Жан Нико
- 12. XVIб
ҡайһы
илдә тәмәкене
«шайтан әүерәткесе»
тип иғлан итәләр?
-
1. Испания
-
2 Италия
-
3.Бразилия
-
13. XIXб.
АҡШ тәмәкене
нисек ҡулланғандар?
-
1 тартҡандар
-
2 еҫкәгәндәр
-
3.сәйнәгәндәр
-
14. 1934 Франсияла
«Ницца йәштәр
төркөмө»
иң күп
тәмәке
тартыусы конкурсын ойоштора.
-
Был конкурста
ҡатнашҡан
ике еңеүсе
приздарын ала алмай үлеп
ҡала. Улар нисә
тәмәке
тартҡан тип
уйлайһығыҙ?
-
1.-40
-
2.-60
-
3.-80
-
15.Тәмәкене
тарсыусыларҙың
үпкә менән
берлектә ниндәй
органдары ҡаҡшай?
-
1. бөйөр
-
2 йөрәк
-
3 талаҡ
-
16.
Әгәр кеше, тәмәкене
көн һайын бер пачка тарһа, йылына күпме
смола үпкәһенә ултыра?
-
1. 1 литр
-
2. 100 гр
-
3. 20 литр
-
V
Нығытыу.
-
Жюри отчет
әҙерләй.
-
Мин һеҙгә
бер хәл һөйләйем.
-
Бер бабай баҙарҙа
тәмәке
һатып тора:
-
«Тәмәке
һатып алығыҙ.
Минең тәмәкем
ябай түгел, ә
серле»- тип әйтә.
-
Унан һеҙҙе
эттә тешләмәй,
бурҙар ҙа
өйөгөҙгә
төшмәй,
ҡартаймайһығыҙ
ҙа тип маҡтап
һата.
-
Бер йәш
кеше килә
лә һорай:
-
-Ә
нишләп эт тешләмәй?
-
-Сөнки
таяҡ менән
йөрөйәсәкһең-
тип яуап ҡайтара.
-
-Ә
ни өсөн
бур өйгә
төшмәй?
-
-Сөнки,
төнө буйы
йүткереп сығаһың.
-
-Ә
ни өсөн
ҡартаймайһың?
-
- Сөнки
ҡартайғансы
йәшәмәйһең-
тип яуап ҡайтара.
-
V.Рефлексия.
-
Бөгөнгө
дәрес һеҙгә оҡшанымы?
-
Уҡыусылар
ошондай темаға класс сәғәттәре үткәрергә
кәрәкме?
-
Һеҙгә
уйланыр өсөн уҡыусылар
шиғыр ятлай.
-
Курить иль не
курить
-
У вас готов
ответ?
-
Что ж, вы решайте
сами.
-
Пусть на минуту
тихо станет в зале
-
Подумайте, чего
хотите вы?
-
Прислушайтесь,
что сердце скажет
-
И разум ваш,
какой вам даст совет?
-
Силен ты или
слаб?
-
Свободен или
раб?
-
- Запомни:
человек не слаб,
-
Рожден свободным.
Он не раб.
-
Сегодня вечером
как ляжешь спать
-
Ты должен так
себе сказать:
-
"Я выбрал сам
себе дорогу к свету
-
И, презирая
сигарету,
- Не стану ни
за что курить.
-
Я – человек! Я
должен жит
-
V.Йомғаҡлау
-
Уҡыусылар
һеҙ ниндәй
һығымта
эшләнегеҙ,
бирелгән мәғлүмәттән нимәләр
алдығыҙ?
-
Ярышҡа
һығымта
яһау. Еңеүселәрҙе
билдәләү,
грамота биреү.
|
Сайттың менюһы
Календарь
« Апрель 2024 » | Пн | Вт | Ср | Чт | Пт | Сб | Вс | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 |
Статистика
Онлайнда бѳтәһе: 1 Ҡунаҡтар: 1 Ҡулланыусылар: 0
|